tag_error <txp:zem_prblock target="_blank"> ->  : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead  on line 46
Cykloklub Plzeň: Prázdniny na kole 1996
Hledání:
Naše vyjížďky - co se chystá a co bylo najdete
Seriál závodů Plzeňské časovky
Stránka retroprátybusu - naší CYKLOKLUBovny

Cykloklub

Akce

Ostatní akce  |  Slavia  |  Vyjížďky

Prázdniny na kole 1996

Autor: Honza Hakl   04/01/08

Další ze vzpomínkových článků k výročí cykloturistického oddílu ve Slavii

Práznidny na kole jsou pokračováním týdnů na kole, kterých jsme se zúčastňovali v osmdesátých letech. Pořádá je parta lidí kolem „Krtka“z Kutné hory a na rozdíl od týdnů na kole, kdy se spalo pod stany se na prázdninách spí v tělocvičně. Akce je tak pro cca 150 cyklistků, který veze doprovodné auto bagáž a tak se na lehko projede vždy nějaká část naší republiky s noclehem pokaždé jinde. Práznidny na kole fungují dodnes a jsou téměř výhradně již pro uzavřenou partu lidí, která se za ta léta dala dohromady.

V roce 1996 se začínalo v Jeseníkách a přes Karpaty se jelo na jih. Bohužel jsem odjížděl dřív na Portu do Plzně, takže zde bude jen první část, ale doufám, že se někdo z pamětníků pochlapí a doplní zbytek.

Fotky jsou tady a fotil je Kakamil.

Účast – podle fotek:
první skupina
Jirka Ř. s Vlaďkou ml. a Alenou Br. ml., Pepa N. + možná ještě někdo, ale jezdili jiné trasy, tak už si to na tuty neuvědomuji. Suki s Jarkou – asi svatební cesta
druhá skupina:
já, Kolčava, Juggy, Medvěd s Vaškem, Kakamil

1. den – 28. června 1996
Po nočním přesunu vlakem přijíždíme brzy ráno do Zábřehu a jedeme na těžko do Šumperku, kde budem spát a kde necháváme bagáž a vyrážíme na velký cíl – Králický sněžník.
Trasa: Šumperk – Bohdíkov – Hanušova – Staré Město – Stříbrnice – Hraniční Hora – Králický sněžník – Horní Morava – Dolní Morava – Vlaské – Hanušovice – Kopřivová – Šumperk tj. 105 km vč. přesunu ze Zábřehu.
Zde je nutno objasnit si termín říhovinky,který se vžil v předešlých letech kdy jsme na silničních kolech (jiné nebyli) projeli spoustu terénních úseků, které by dnes spoustě bajkerů zamotaly hlavy. Takže jsme jeli na silničkách na Králický sněžník – na kolech kam až to šlo a zbytek pěšky. Dolů jsme sjížděli (někteří) chvílema korytem řeky Moravy. No zážitky parádní – viz fotky.

2. den – 29. června 1996
Trasa: Šumperk – Velké Losiny – Červenohorské sedlo – Vidly – Karlova Studánka – Praděd – Bruntál – 95 km
co dodat nádherné silničky v pořádných kopcích. Škoda deště, který nás zastihl ráno a i k večeru při výjezdu na Praděd. Po dešti se ale vyjasnilo a v osm večer byly pohledy z Pradědu skvostné.

3. den – 30 června 1996
Trasa: Bruntál – St. Město – Pocheň – Bruntál – Leskovec – Slezská Harta – Vítkov – Odry – 105 km
Vede-li nějaká akce v dostatečné vzdálenosti kolem Pochně, je povinností se zastavit na táboře, kde spoustu pamětníků trávilo letní tábory. Za mě se už do Pochně od Slavie nejezdilo, ale tábor byl opět posteven a tak Kolčava zavzpomínal.

4. den – 1. července 1996
Trasa: Odry – Kopřivnice – Frenštát – Pindule – Rožnov – 75 km
Co se dělo tento den si už nevybavím, ale v noci bylo dost deštivo a někteří (Medvěd) se svými stany slušně plavali.

5. den – 2. července 1996
Pro mě a Kolčavu Královská etapa, kterou jsme si fakt užili. Hned po ránu výjezd z Rožnova na Pustevny včetně „hřebenovky“ k Radegastovi (tuším, že ho opravovali a nebyl tam). Po sjezdu dolů následovalo rozdělení skupiny, kde jsme se s Kolčavou oddělili a vyrazili na Lysou horu – po červené značce s Ostravice. Jeli jsme kam nám naše převody (44–24) dovolili a zbytek se šlapalo s kolem přes rameno. Pomníčky zbloudilých a umrzlých domorodců kousek od vrchlu naháněly hrůzu. Na Lysé jsme byli v osm večer a Kolčava proshlásil, že do Rožnova je to při řece z kopce, takže pohodička a jsme tam do tmy. Sjezd z Lysé hory po silničkách pro traktory byl nezapomenutelný a dodnes mi nahání hrůzu vzpmínka jak to valíme 70 km/h po úzké drncavé cestě – vpravo 5 metrů dole potok vlevo skála. Po sjezdu k silnici a přehradě šance se provalilo, že to je sice při řece, ale proti proudu ještě pěkný flák. A tak jsme vyrazili na mešní stíhačku. Když už to bylo konečně z kopce už byla slušná tma a mokro. Na kompjůtrech na nás ve vesnicích koukala u rychlosti často pětka na začátku – prostě masakr.

6. den – 3. července 1996
Trasa: Rožnov – Val. Bystřice – přehrada Bystřička – Vestín – Slušovice – Hrobice – Fryšták
Fajnový den byl poznamenán ztrátou Kolčavovo foťáku, který zůstal ležet někde u přehrady Bystřička a i přes stíhací jízdu zpátky už nebyl nalezen a zmizel včetně fotek z Lysé hory. Kolčava z toho byl rozmrzelý, že jsme si další kopečky do Vsetína moc neužívali a tak mi zbyla jen poznámka, že ve Slušovicích prodávali mlíko ve flašce. Před ubytování jsme ještě byli v ZOO u Fryštáku.

7. den – 4. července 1996
Abych stíhal alespoň závěr Porty v Plzni, oddělil jsem se a zajel jsem si pro věci do Valašských klouboků a natěžko se vrátil do Luhačovic odkud jsem jel přímým autobusem do Plzně.

kluci pak v dalších dnech zdolali Velkou Javorinu a dál už fakt nevím.

Protože se další rok jelo do Alp, byly toto poslední prázdniny na kole za účasti „staré party“. Aly bylo to fajn, že chlapi.

Návrat na stránku o Slavii

honza

Spolek cestovatelů Plzeň
Všechna práva vyhrazena. Copyright © 2006 Cykloklub Plzeň. Pravidla užívání.