CYKLOKLUB PLZEŇ

POPIS AKCE:

GLOCKNERKÖNIG + DOLOMITY

3. - 8. ČERVNA 2005

SNAD UŽ TÉMEŘ TRADIČNĚ JSME I LETOS VYRAZILI NA GLOCKNERKÖNIGA - TJ. ZÁVOD DO VRCHU NA VYSOKOHORSKÉ SILNICI K GROSSGLOCKNERU Z BRUCKU NA FUCHsERTÖRL.

NAVÍC SI ČÁST NAŠÍ REPREZENTACE KE KLASICKÉMU VÍKENDU PŘIDALA JEŠTĚ TŘI DNY SUPER CYKLISTIKY V DOLOMITECH JEŽDĚNÍM PO TAMNÍCH SEDLECH S VYVRCHOLENÍM - VYSOKOHORSKÝM PĚŠÍM VÝSTUPEM na téměř svislou horu sassongher.

jeli jsme tedy:

glockner + dolomity

skupina A - transporter: honza h., tomáš, hoří s ivankou a pavel k.

glockner od čtvrtka

skupina b - petrův golfík: petr, ondra a honza ?.

nerad bych se pouštěl do diskuse, proč zrovna my jsme skupina B

děkuji pane cimrmanne

tady z jsou fotky z glockneru s popisem

TADy jsou fokty z dolomit z kola

a z výstupu na sassongher

PROGRAM:

čtvrtek 2. června 2005

skupina B

AUTEM: plzeň - německo - nocleh v autě

pátek 3. června 2005

tréninkový výjezd na FUCHsERTÖRL a edelweisspitze za naprostého azura - 65 km

skupina A

opd. odjezd autem z plzně přes ž. rudu do brucku, po našem příjezdu do kempu se lehce zatáhlo

sobota 4. června 2005 - 30 km

od rána to vypadá na pršení (do včerejška bylo 14 dní vymetené nebe bez mráčku), upouštíme od původní trasy cca 80 km okruhu a vyrážíme do údolí pod kaprun, kde jsme vloni tak pěkně zmokli. no, letos to bylo stejné. takže jsme se napřed schovávali a nakonec dojíždíme v dešti do kempu, ani jsme nedojeli na konec údolí. nevím proč musím letos na jednici jen moknout. vychytali to tomáš s pavlem, kteří déšť přečkali v zell am see a dojeli relativně sušší. k večeru se jdu s petrem zaregistrovat do závodu, hoří to zabalil - tím si vzhledem ke své formě asi zachránil život. jinak ivanka zkouší nášlapy a už asi dvakrát lehla. najeli jsme necelých 30 kiláků. o co bylo hůř na kole, o to lepší je večeře - rajská a kolínka. vyhlásil jsem, že když bude ráno pršet tak nejedu.

neděle 5. června 2005 - závod glocknerkönig - 65 km - 1694 m.

ráno prší méně, zatímco v noci lilo dost. vstáváme po šesté a nějak nestíháme. na poslední chvíli chytáme auta co vezou věci závodníkům nahoru a hurá na start. cestou mi ještě shodil z kola nějaký německy mluvící kolega, naštestí bez následků (na kole). k mému velkému překvapení mohu startovat s první vlnou - vloni jsme měl 2:02, tak mi asi ty mě minuty odpustili. petr šlape pěkně do druhé vlny. už neprší, silnice je ale mokrá.  start, tedy spíš odchod, prvních pár desítek metrů. špatně se jede v háku, cáká od kol. petr mě dojížídí a předjíždí jako první z druhé vlny ve stoupání před mýtnicí - nikdo z druhé vlny ho nepředjel! až na to počasí je to super, tep pod 170 nejde ani v zatáčkách, hodně jedu ve stoje. vypadá to, že si splním své cíle: čas pod 1:55 a před klukama ze skupiny C. poslední kilák jedu krev a čas je super 1:48:24 - 265. místo z 1731 dokočivších. nahoře je mlha a zima, jdu se převléknout do autobusu, smějeme se na sebe s nějakých cizincem, když si oba hřejeme rukama prsty na nohou. po rozmrznutí obléknout a  ven. potkávám se s petrem i s klukama z c-éčka. hozna dostal 9 a pavel 14 minut => naprosto jsem spokojený. petr má čas 1:31:49 - 45. místo!!! čas vítěze byl 1:15:15. celkové výsledky máme tady. Z 35-TI čechů na startu je petr první a já pátý. sjíždíme do stodoly na sladký těsto - nedovedu to specifikovat, ale je to dobrý. vzhledem k počasí upouštíme od výjezdu na edelweisspitzi (poprvé co jsem na glockneru) a pomalu se suneme dolů do brucku. odpoledne přestává pršet, tak balíme a vyrážíme autem přes mittersil, tauerntunel, lienz a bruneck do corvary - našeho bydliště na další tři dny.

ostatní skupiny vyrážejí k jejich smůle k domovu.

pondělí 6. června 2005 - 1. den v dolomitech - pass gardena, sella, fedaia a campolongo
 - 90 km - 2019 m.

ačkoliv ještě večer bylo docela hezky, tak ráno byla slušná zima. studený vítr a cca 13 st. po dohodě jsme se rozdělili na další dva dny na tři skupinky - já - samostatná jednotka, tomáš s pavlem a pak jirka s ivčou. tomáše s pavlem čekala ofociální trasa - okruh kolem "souhoří" gruppo sella - tj. zdolání pasů gardena, sella, pordoi a campolongo. já jsem si vyměnil pordoi za vzdálenější fedaiu. cestou jsem se za fedaiou jednou schovával před deštěm, jinak to nemělo chybu. dokonce jsem se s chlapama potkal v arrabě a na campolongo a do corvary jsme už jeli společně. večer se ochladilo ještě víc, tak že jsem spal v teplákách.

úterý 7. června 2005 - 2. den v dolomitech - pass valparola, falzarego, giau, pordoi a campolongo - 105 km - 2837 m.

ráno vyrážíme na okruh číslo 2 - chlapi čeká pass campolongo, falzarego a valparola. já jsem si navíc přidal pass giau a při zpáteční cestě ještě na otočku pass pordoi z arraby. kopce nádherný, provoz minimální, silnice parádně zakroucený - dolomity nemaj chybu.  po večeři jsme vyrazili na obhlídku corvary. večer se ochladilo tak, že jsme se všichni sešli v autě a topili si vařičem.

středa 8. června 2005 - 3. den v dolomitech - výstup na sassongher - 1077 m.

v noci byla fakt kosa, aby ne, ráno jsme našli cca 5 mm tlustý led v dřevěném korytě vedle stanů.

díky přitomnosti pavla - horolezce - jsme se dozvěděli, že na onen strašný kopec, který se tyčí nad kempem a který je skoro ze všech stran téměř svislý, je možný vyjít po nejjednodušší zajištěné cestě v dolomitech. protože na kolo už nebylo kam jet (bez popojíždění autem), tak jsme vyrazili vzhůru dobrodružství vybaveni teniskama a sandály. neuveřitelné se stalo skutkem my jsme po docela pohodové cestě dorazili na vrchol odkud byl úžasný rozhled. udělal jsem si letecký snímek našeho kempu a dalších pár fotek. chvíli jsme poseděli a vyrazili dolů. za celkem 5 hodin bylo 1000 metrů nastoupáno i sestoupáno. tomáš s ivčou až na vrchol nedorazili a tak jsme je sebrali na sjezdovce cestou zpátky.  pak už je následoval přejezd přes innsbruck, mnichov a ž. rudu do plzně.

závěr:

glockner byl opět super a to i přes nepřízeň počasí. na příští rok máme do závodu co zlepšovat, na vítěze nám přeci jen ještě pár minutek chybí. navíc bych se konečně rád bez deště svezl na kole v okolí zell am see.

dolomity po zkušenostech z roku 1997 opět nezklamaly a potvrdily, že je to pro nás kolečkáře ráj. většinu nej sedel už znám téměř důvěrně a ty, co ještě chybí, nebudou odolávat dlouho. pěší výstup na sassongher byl dokonalým vyvrcholení celé této akce. díky pavle.